28 лютого 2020 року відбувся Demo Day – підсумковий захід програми EU Association Lab, під час якого був презентований проект EcoMON – Стале споживання для учнівської молоді.

Мета проекту – мотивувати підростаюче покоління змінювати свої старі звички на сталі, керуючись принципами сталого способу життя.

Команда проекту з серпня 2019 року працювала над створенням сайту для педагогічних працівників, завдяки якому вчитель має додаткову можливість «вмотнувати» тему сталого розвитку в кожен з предметів, що передбачені шкільною програмою. Цього вимагає реформа системи освіти згідно з Законом України «Про освіту» та реалізація наскрізної змістової освітньої лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток».

До команди розробників увійшли представники Міністерства освіти і науки України, Міністерства енергетики та захисту довкілля України, Національної академії педагогічних наук України (НАПН), Інституту модернізації змісту освіти МОН України, Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління, ВГО «Жива планета» та ГО «Зелений Центр «Метінвест».

На сайті для вчителя у зручному функціоналі розміщені підготовлені в рамках проекту методичні рекомендації і цікаві навчальні матеріали для учнів: презентації, відео, дилеми, вправи, калькулятори, завдання тощо. Всі вони адаптовані до застосування у різних предметах навчальної програми 5-7 класів.

Контент вже готовий. Сайт працює у тестовому режимі. У подальшому він буде перенесений на сайт Міносвіти та поширюватиметься через ресурси партнерів та освітянські портали.

Але це ще не все. Серцем сайту є унікальний сервіс-конструктор з приведеними готовими прикладами вправ та завдань на тему сталого способу життя по різним предметам.

Вчитель матиме змогу в декілька «кліків» підготуватись до будь-якого уроку: математики, мови, географії тощо, щоб це було цікаво, і через підготовлені в рамках проекту вправи і завдання, розкривало тему сталого споживання.

Крім цього, надається можливість не тільки застосувати контент ресурсу, а й поділитись авторськими прикладами завдань на сайті. Їх кількість, з часом, має збільшуватись користувачами сайту – вчителями. Періодично формуватиметься рейтинг завдань за популярністю, а його лідери будуть нагороджуватись командою EcoMON.

Завдяки цій ініціативі понад 2,5 тисячі вчителів зможуть надати 4 мільйонам учнів знання про те, як:

  • берегти ресурси;
  • вести здоровий спосіб життя;
  • сортувати відходи;
  • купувати те, що необхідно і обирати екологічне;
  • дбайливо ставитись до природи.

Аналогів такого сервісу у світі немає!

Прототип ЕcoMON був створений завдяки підтримки EU Association Lab, GIZ та Федерального уряду Німеччини. Команда проекту отримала корисні знання і навички в інкубаційній програмі і це суттєво вплинуло на результат. Важливо відзначити, що на перших етапах, ще до роботи в програмі EU Association Lab, контент методичних та дидактичних матеріалів був створений завдяки підтримці ТМ ДеЛаМарк, ТМ Олейна, ТМ Снєжка та ТМ Сирена.

В грудні 2019 року був роведений перший пілот по апробації його контенту в Маріуполі. 80 вчителів протестували прототип сайту і контент та залишили свої відгуки. Це надало можливість вдосконалити контент та функціонал сайту.

Окрім цього за підтримкою ЗЦ «Метінвест» в Маріуполі проведений Конкурс між вчителями щодо застосування матеріалів підготовлених в рамках проекту в навчально-виховному процесі, а також між учнями по оцінці власного способу життя з огляду його впливу на здоров’я та довкілля.

Підсумки конкурсу вже підведені і на переможців очікує урочисте відзначення і призи в квітні 2020 року.

Команда проекту відкрита для співпраці з однодумцями і партнерами для подальшого розвитку ресурсу.

Детальніше про проект та тимчасовий доступ до сайту в буклеті.